In de media is populaire wetenschap misschien nog nooit zo veel in opspraak geweest. La Libre besteedt er aandacht aan met natuurkundige Fabricio Bucella die maandelijks een verbazingwekkende wetenschapsrubriek over recente wetenschappelijke ontdekkingen zal leveren. Een kans voor adverteerders om de popularisering van wetenschappen te steunen.
Het publiek van vandaag de dag houdt namelijk van populaire wetenschappen! De dorst naar intellect en kennis is niet meer te stillen bij een zeer uiteenlopend publiek: studenten, jonge professionals nieuwsgierig en op zoek naar innovaties, mensen die sinds kort met pensioen zijn.
Zo stelt La Libre haar pagina’s open aan professor Fabrizio Bucella, natuurkundige aan de Vrije Universiteit van Brussel (VUB), waar hij onder andere lessen geeft over ‘wiskunde van de onzekerheid en de wetten van de logica en het toeval’. La Libre belooft recente wetenschappelijke ontdekkingen te beschrijven met een populaire en sociale benadering, zo niet speels en atypisch, maar zonder de intellectuele nauwgezetheid te verwaarlozen of diepgang te vrezen.
Verrassende onderwerpen
Waarom breekt spaghetti in twee stukken? Dit raadsel fascineerde de beroemde Richard Feynman, ondanks dat hij het niet had opgelost, maar nu heeft hij zeer onlangs de ontwikkeling ervan gevonden. Kan men vossen temmen? Een experiment in Rusland toont aan dat dit wel degelijk mogelijk is! Dit is het soort onderwerpen dat Fabrizio Bucella, die altijd op zoek is naar nieuwe en verbazingwekkende kennis, zal behandelen.
La Libre ziet dit als een geweldige kans voor haar adverteerders om hun merk gedurende 3, 6 of 12 maanden aan deze inhoud te verbinden, in de vorm van een banneradvertentie. Adverteerders in innovatiegerelateerde sectoren zullen zich zonder meer willen associëren met deze wetenschappelijke inhoud die volledig aansluit bij hun belang.
Wilt u de popularisering van de wetenschap steunen en uw merk ermee associëren?
Neem dan contact op met [email protected]