De onderzoekseenheid van IPM

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L’Avenir, Paris Match, Moustique, LN24). Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek…
5 december 2023

De onderzoekseenheid werd dit jaar gelanceerd en is het resultaat van de samenwerking tussen een aantal journalisten van de groep IPM (La Libre, La DH, L’Avenir, Paris Match, Moustique, LN24).

Het is een idee dat al een tijdje bestaat: « onderzoek bevorderen, transparant werken en journalisten van de verschillende titels de tijd en middelen verschaffen voor het uitvoeren van exclusieve onderzoeken », verklaart Frédéric Loore, Verantwoordelijke Onderzoekseenheid.

Het idee heeft uiteindelijk gestalte gekregen sinds september 2023 met drie grote onderzoeken die tot nu toe zijn gepubliceerd: « de geheime contracten van de Big Pharma », « Belgische hulp aan Oekraïne gefinancierd met belastingen op bevroren Russische tegoeden » en « De torenhoge kosten voor vluchten met jets van de Vivaldi-ministers ». Sterke onderwerpen ondersteund door een innovatief en uniek project binnen ons Convergence House zodat het onderzoek waar mogelijk beschikbaar is in print, web, radio, tv of zelfs podcast.

“We willen journalistiek met echte meerwaarde onder de aandacht brengen”, vervolgt Frédéric. “Gezien de evolutie van de samenleving, het wantrouwen tegenover instellingen (inclusief de pers), de opkomst van complottheoretici, enz. is het noodzakelijk om onze lezers de mogelijkheid te bieden om te analyseren en te ontcijferen. En daarnaast is er ook de noodzaak om opnieuw contact te maken met de burgers die ons lezen en bekijken, en hen ervan te overtuigen dat de pers meer dan ooit de essentiële garantie blijft voor democratie, de 4e macht!”

Nu de onderzoekseenheid goed verankerd is, is het de bedoeling om uit te breiden, partnerships aan te gaan en collectieve onderzoeken te stimuleren (verschillende journalisten die samen aan hetzelfde project werken). Kortom, een zinvol en toekomstgericht project voor de media van de Groep, die niet minder dan 400 ervaren journalisten telt.

Als je meer wilt weten over onze onderzoekseenheid

Ontdek ons print en digitale aanbod of neem contact met ons op info@ipmadvertising.be !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...