De nieuwe regionale reclameafdeling van de IPM Group is geboren

Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de tijdschriften Moustique en Télé Pocket. Nu…
22 februari 2021
Régie des Médias Régionaux.be #boostevosactivités

Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de tijdschriften Moustique en Télé Pocket. Nu een nieuw tijdperk begint, wordt een ander beëindigd: de reclameafdeling L’Avenir Advertising, filiaal van Nethys, en het gratis tijdschrift Proximag hebben op 31 december 2020 de deuren gesloten.

Deze twee belangrijke evenementen van het einde van 2020 markeren de geboorte van de Régie des Médias Régionaux.be getekend Editions de L’Avenir Presse, filiaal van de IPM Group.

Een grote portefeuille producten, digitale kracht en toegankelijkheid.

Deze nieuwe lokale reclameafdeling biedt de Waalse en Brusselse adverteerders lokale reclameproducten en -diensten in de belangrijkste media L’Avenir, DH/Les Sports +, La Libre Belgique, Moustique, Paris Match en in Télé Pocket en de JDE. De nieuwe afdeling verenigt zo de nieuws van topkwaliteit, noodzakelijk, complementair, lokaal uitgegeven als drukwerk maar ook digitaal. 

De Régie des Médias Régionaux.be heeft het voordeel van de digitale kracht van de nationale afdeling van IPM, Media & Marketing Factory. Het grootste deel van de nationale digitale producten is namelijk ook toegankelijk voor de lokale adverteerders. Zo krijgen de ondernemers en de agentschappen een groot samengevoegd lezerspubliek dat gesegmenteerd kan worden in geloofwaardige redactionele context met geogelokaliseerde diensten, met rijke gegevens, video, content marketing … met een optimale zichtbaarheid in hun klantenzone en een performante beleggingsopbrengst.

Het fabrieksmerk van de nieuwe afdeling is de toegankelijkheid zowel op het niveau van de persoonlijke relatie van tientallen regionale mediaconsultants met hun klanten, als op het niveau van efficiënte oplossingen, aangepast aan de reële behoeften van de lokale markt.

Met de Régie des Médias Régionaux.be, profileert de IPM Group zich als leader op de regionale Belgische Franstalige reclamemarkt.

https://www.regiedesmediasregionaux.be/

Contact presse: Emmanuelle Michel – emmanuelle.michel@lavenir.net – +32 (0)476 87 48 65

* CIM Presse 2019-2020 P+D 12+

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...