Pascaline Goffin begon in januari 2020 bij IPM Advertising als verantwoordelijke voor de marketing van de advertentieafdeling. Al snel werd haar functie uitgebreid met communicatie en evenementen. ‘Ik begon hier twee maanden vóór de COVID-pandemie met de opdracht om een marketingvisie bij de verschillende business units te introduceren. Met mijn team, Apoline Lescot en Hélène Janssens, bedenken we met name digitale communicatie, prints en evenementen. Ik werk mee aan de ontwikkeling van het imago en verbeter de kwaliteit van de diensten van de advertentieafdeling. In dit kader neem ik deel aan de activiteiten van beroepsverenigingen zoals WE Media of aan denktanks over het werk van het Centrum voor Informatie over de Media’, legt ons hoofd Marketing, Communication & Events uit.
Pascaline begon op 13-jarige leeftijd te werken! Als tiener werkt ze als hostess en model. Later doet ze fotoshoots in China terwijl ze ‘The Second Sex’ leest om zich op filosofisch werk voor te bereiden! – Pascaline moet dan een keuze maken tussen een carrière in de mode of verder studeren. Het verstand krijgt de bovenhand en zij kiest voor een studie … maar blijft backstage modeshows lopen en mode-evenementen organiseren.
Met haar master in Informatie en Communicatie op zak neemt ze haar eerste vaste baan in de luchthavenlogistiek aan. ‘Mijn gestructureerde geest vond het nuttig maar ik haatte het dragen van veiligheidsschoenen! ’ Na de geboorte van haar zoon Théodore gaat Pascaline aan de slag bij Unilever, waar ze terugkeert naar de marketing en een paar jaar voor grote voedselmerken werkt. Ze neemt in 2019 een sabbatical om een opleiding in SEO-SEA te volgen voordat ze in 2020 bij IPM belandt.
Naast haar verantwoordelijkheden op de advertentieafdeling, staat Pascaline in voor het bepalen van een nieuw imago voor het merk Logic-Immo.be dat deel uitmaakt vanIPM. Samen met de creatieve teams van IPM Advertising komen haar ervaring op het gebied van projectbeheer en haar kennis van de consument volledig tot hun recht voor deze ‘brand building’-werkzaamheden: positionering, imago, slogan, … Dit alles werd door twee campagnes in juni en oktober 2021 ondersteund.
Naast haar baan als marketeer houdt Pascaline van stedentrips, restaurants, uitgaan en elektronische muziek! Omdat ze vanwege COVID een beetje tekortschiet op dit gebied, heeft zij ervoor gekozen om 3 dagen per maand weer de studie Digitale Marketing aan de Solvay Brussels School op te pakken.
Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!