De gezichten van IPM Advertising: Apoline Lescot, onze Juffrouw Cijfer

Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn. Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar…
6 april 2021

Toen ze op een mooie dag in maart 2019 in Brussel aankwam, kon Apoline niet vermoeden dat ze er twee jaar later nog altijd zou zijn.

Deze jonge vrouw die marketing studeerde in Amiens, dacht 6 maanden te blijven voor haar afstudeerstage bij IPM Advertising. Maar na dat halve jaar hadden beide partijen zin om de samenwerking voort te zetten! En zo werd Apoline in het team opgenomen als ‘Marketing & Communication Executive’.

Wat haar zo bevalt aan de job? “De diversiteit van mijn opdrachten. Ik kwam net uit een heel theoretische masterrichting en kwam meteen volop in de praktijk terecht, met heel wat projecten en uitdagingen. Zo werkte ik onlangs mee aan de herpositionering van IPM Advertising als de Media & Marketing Factory van de groep.”

Apoline sprong ook al heel snel vlot om met de CIM-gegevens om er het mediumbereik van de verschillende titels van de groep uit af te leiden. Ondertussen is ze een crack geworden in presentaties en analyses en goochelt ze als geen ander met al deze statistieken die voor haar geen geheimen meer hebben. Kortom, zoals de kleine Robbe zijn rekenlerares heeft, heeft IPM Advertising haar Juffrouw Cijfer!

Maar haar job is heel ruim en bestaat er ook in de zichtbaarheid van het bureau te vergroten: Apoline werkt achter de schermen aan het beheer van de sociale media en de website.

Wanneer de jonge vrouw niet verdiept is in haar Excel-tabellen, wandelt ze graag rond in Brussel, een stad die ze ‘gezellig en groen’ vindt. Ze kijkt vooral uit naar het einde van de lockdown, zodat ze opnieuw samen met haar collega’s kan gaan picknicken in het Jubelpark.

Bedankt en nog veel succes bij IPM Advertising!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...