De Editions de l’Avenir overgekocht door de IPM Group

Op 22 december laatstleden gaf de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) toestemming aan de IPM Group om de "persactiviteiten" van de Editions de l’Avenir SA en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA over te nemen.
22 februari 2021

Naar aanleiding van het overkoopbod door de IPM Group van 17 juli laatstleden voor de krant L’Avenir, het weekblad leJDE.be en de tijdschriften Moustique en Télé Pocket, evenals de reclameactiviteiten en de ermee samenhangende websites, stelde de Belgische Mededingingsautorieit (BMA) na een zeer grondige analyse samen met de revisor vast dat “de geplande operatie geen aanzienlijke concentratie tot gevolg zal hebben die een obstakel zou vormen voor de goedkeuring”.

Als uitgever van de kranten La Libre en La DH, alsook van Courrier International en de Belgische editie van Paris Match, kan de IPM Group door deze verwerving zijn persactiviteiten verder ontwikkelen. “Dit is een fantastisch project met een enorme complementariteit tussen L’Avenir, La Libre en La DH. Ik heb alle vertrouwen in de wil van iedereen om het grootste pershuis van Wallonië en Brussel te worden, aldus François le Hodey, CEO van de IPM Group.

Concreet is de overdracht van de activiteiten van l’Avenir naar het nieuwe filiaal van IPM “EDA Presse” gepland voor 8 januari 2021, samen met de overdracht van LAH (Moustique en Télé Pocket) naar de SA IPM Group.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...