De Editions de l’Avenir overgekocht door de IPM Group

Op 22 december laatstleden gaf de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) toestemming aan de IPM Group om de "persactiviteiten" van de Editions de l’Avenir SA en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA over te nemen.
22 februari 2021

Naar aanleiding van het overkoopbod door de IPM Group van 17 juli laatstleden voor de krant L’Avenir, het weekblad leJDE.be en de tijdschriften Moustique en Télé Pocket, evenals de reclameactiviteiten en de ermee samenhangende websites, stelde de Belgische Mededingingsautorieit (BMA) na een zeer grondige analyse samen met de revisor vast dat “de geplande operatie geen aanzienlijke concentratie tot gevolg zal hebben die een obstakel zou vormen voor de goedkeuring”.

Als uitgever van de kranten La Libre en La DH, alsook van Courrier International en de Belgische editie van Paris Match, kan de IPM Group door deze verwerving zijn persactiviteiten verder ontwikkelen. “Dit is een fantastisch project met een enorme complementariteit tussen L’Avenir, La Libre en La DH. Ik heb alle vertrouwen in de wil van iedereen om het grootste pershuis van Wallonië en Brussel te worden, aldus François le Hodey, CEO van de IPM Group.

Concreet is de overdracht van de activiteiten van l’Avenir naar het nieuwe filiaal van IPM “EDA Presse” gepland voor 8 januari 2021, samen met de overdracht van LAH (Moustique en Télé Pocket) naar de SA IPM Group.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...