De Editions de l’Avenir overgekocht door de IPM Group

Op 22 december laatstleden gaf de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) toestemming aan de IPM Group om de "persactiviteiten" van de Editions de l’Avenir SA en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA over te nemen.
22 februari 2021

Naar aanleiding van het overkoopbod door de IPM Group van 17 juli laatstleden voor de krant L’Avenir, het weekblad leJDE.be en de tijdschriften Moustique en Télé Pocket, evenals de reclameactiviteiten en de ermee samenhangende websites, stelde de Belgische Mededingingsautorieit (BMA) na een zeer grondige analyse samen met de revisor vast dat “de geplande operatie geen aanzienlijke concentratie tot gevolg zal hebben die een obstakel zou vormen voor de goedkeuring”.

Als uitgever van de kranten La Libre en La DH, alsook van Courrier International en de Belgische editie van Paris Match, kan de IPM Group door deze verwerving zijn persactiviteiten verder ontwikkelen. “Dit is een fantastisch project met een enorme complementariteit tussen L’Avenir, La Libre en La DH. Ik heb alle vertrouwen in de wil van iedereen om het grootste pershuis van Wallonië en Brussel te worden, aldus François le Hodey, CEO van de IPM Group.

Concreet is de overdracht van de activiteiten van l’Avenir naar het nieuwe filiaal van IPM “EDA Presse” gepland voor 8 januari 2021, samen met de overdracht van LAH (Moustique en Télé Pocket) naar de SA IPM Group.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...