De Editions de l’Avenir overgekocht door de IPM Group

Op 22 december laatstleden gaf de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) toestemming aan de IPM Group om de "persactiviteiten" van de Editions de l’Avenir SA en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA over te nemen.
22 februari 2021

Naar aanleiding van het overkoopbod door de IPM Group van 17 juli laatstleden voor de krant L’Avenir, het weekblad leJDE.be en de tijdschriften Moustique en Télé Pocket, evenals de reclameactiviteiten en de ermee samenhangende websites, stelde de Belgische Mededingingsautorieit (BMA) na een zeer grondige analyse samen met de revisor vast dat “de geplande operatie geen aanzienlijke concentratie tot gevolg zal hebben die een obstakel zou vormen voor de goedkeuring”.

Als uitgever van de kranten La Libre en La DH, alsook van Courrier International en de Belgische editie van Paris Match, kan de IPM Group door deze verwerving zijn persactiviteiten verder ontwikkelen. “Dit is een fantastisch project met een enorme complementariteit tussen L’Avenir, La Libre en La DH. Ik heb alle vertrouwen in de wil van iedereen om het grootste pershuis van Wallonië en Brussel te worden, aldus François le Hodey, CEO van de IPM Group.

Concreet is de overdracht van de activiteiten van l’Avenir naar het nieuwe filiaal van IPM “EDA Presse” gepland voor 8 januari 2021, samen met de overdracht van LAH (Moustique en Télé Pocket) naar de SA IPM Group.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...