IPM is de toonaangevende Franstalige persgroep met een bereik van 1.164.326 lezers* !

De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. Deze nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts. We merken een echte boost op vlak van het digitale na…
20 oktober 2023

De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. Deze nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts. We merken een echte boost op vlak van het digitale na de Covid-periode. Bovendien is het aantal print lezers van La DH stabiel gebleven en zien we sinds 2020 zelfs een stijging bij La Libre.

Met haar drie dagbladmerken bereikt IPM Group alle Franstalige Belgen. Merk op dat IPM-titels per regio de leiding hebben in Waals-Brabant, Namen en Luxemburg. In termen van lezersprofielen bevestigt La Libre zijn selectiviteit ten aanzien van hogere sociale groepen, terwijl DH jongvolwassenen blijft interesseren en L’Avenir op een evenwichtige manier over alle segmenten wordt verdeeld.

Volgens de CIM-studie zijn de magazines Moustique, Télé Pocket en Paris Match ook de enige Franstalige magazines die stabiel zijn gebleven of een evolutie tonen. Het emblematische Paris Match bevestigt een mooie stabiliteit van 266.000 lezers per publicatie. En de twee andere IPM-magazines, Moustique en Télé Pocket, noteerden respectievelijk een stijging van 5 en 10%. De prestaties zijn des te interessanter aangezien de evolutie van de weekbladen met -7% vertraagt in de referentieperiode (de interviews werden uitgevoerd van september 2022 tot mei 2023).

Wat de lezersprofielen betreft, stellen we een mooie bevestigde selectiviteit vast van deze tijdschriften onder vrouwen, belangrijke vertegenwoordigers van de VVA’s, en een zekere stabiliteit in andere sociaal-demografische segmenten. In elk geval bevestigt deze laatste CIM het toonaangevende karakter van IPM-tijdschriften in hun categorie, en ook in elke selectie van ‘mainstream’ tijdschriften in het algemeen.

Contact: Sophie Vanderwinkel, sophie.vanderwinkel@ipmgroup.be

*Survey: CIM Press Audience Study 2023, reach 16+ dailies + supplements + magazines

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP Pulse, bevestigt de kracht van nieuwsmedia

NP is een uitgebreid pack waarmee u op basis van een gecombineerd tarief kan adverteren in de 12 belangrijkste nieuwsmerken van ons land. Een nationaal advertentieaanbod dat ideaal is qua bereik en CPM. “NP (News Power) is een nationaal aanbod dat de 4 belangrijkste...

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

IPM komt met innovatieve oplossing voor weergerelateerde data !

Een nieuwe data-technologie wordt toegevoegd aan het reeds zeer uitgebreide verticale aanbod van IPM op gebied van weergerelateerde gegevens (zowel print als digitaal): waardoor gerichte campagnes op het juiste moment kunnen worden uitgevoerd! IPM introduceert een...

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

De media van IPM, uw vierde macht in een verkiezingsjaar

In het verkiezingsjaar 2024 zal de burger best wat keuzes moeten maken. De burger is wat betreft informatie over politieke gebeurtenissen sterk afhankelijk van onze perstitels en vooral La Libre Belgique.   « Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre...