IPM is de toonaangevende Franstalige persgroep met een bereik van 1.164.326 lezers* !

De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. Deze nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts. We merken een echte boost op vlak van het digitale na…
20 oktober 2023

De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. Deze nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts. We merken een echte boost op vlak van het digitale na de Covid-periode. Bovendien is het aantal print lezers van La DH stabiel gebleven en zien we sinds 2020 zelfs een stijging bij La Libre.

Met haar drie dagbladmerken bereikt IPM Group alle Franstalige Belgen. Merk op dat IPM-titels per regio de leiding hebben in Waals-Brabant, Namen en Luxemburg. In termen van lezersprofielen bevestigt La Libre zijn selectiviteit ten aanzien van hogere sociale groepen, terwijl DH jongvolwassenen blijft interesseren en L’Avenir op een evenwichtige manier over alle segmenten wordt verdeeld.

Volgens de CIM-studie zijn de magazines Moustique, Télé Pocket en Paris Match ook de enige Franstalige magazines die stabiel zijn gebleven of een evolutie tonen. Het emblematische Paris Match bevestigt een mooie stabiliteit van 266.000 lezers per publicatie. En de twee andere IPM-magazines, Moustique en Télé Pocket, noteerden respectievelijk een stijging van 5 en 10%. De prestaties zijn des te interessanter aangezien de evolutie van de weekbladen met -7% vertraagt in de referentieperiode (de interviews werden uitgevoerd van september 2022 tot mei 2023).

Wat de lezersprofielen betreft, stellen we een mooie bevestigde selectiviteit vast van deze tijdschriften onder vrouwen, belangrijke vertegenwoordigers van de VVA’s, en een zekere stabiliteit in andere sociaal-demografische segmenten. In elk geval bevestigt deze laatste CIM het toonaangevende karakter van IPM-tijdschriften in hun categorie, en ook in elke selectie van ‘mainstream’ tijdschriften in het algemeen.

Contact: Sophie Vanderwinkel, [email protected]

*Survey: CIM Press Audience Study 2023, reach 16+ dailies + supplements + magazines

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

De IMMO-nieuwigheden voor 2025

Bij IPM volgen we de vastgoedmarkt op de voet met drie gespecialiseerde mediamerken: Paris Match, La Libre IMMO en L’Essentielle IMMO. In 2025 versterken we onze vastgoedcontent en aanbiedingen nog verder! Elke maand zet L’ESSENTIELLE IMMO Belgisch erfgoed in de...

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Bij IPM heerst een geweldige sfeer!

Michel Ronsmans vervoegde in oktober de IPM-groep als nieuwe Cross Media Account Manager. "Mijn taak bestaat erin om top of mind te blijven bij mediabureaus en adverteerders om IPM-producten te promoten, zowel in print als digitaal. Het doel is om de juiste formule te...