De affiliate marketing techniek is erg populair bij steeds meer media en biedt vele voordelen voor de adverteerder.
Mathias Beke, Head of Digital bij IPM: “Het komt erop neer een model te ontwikkelen waarbij de zichtbaarheid en de vindbaarheid van onze titels volledig gericht zijn op sales conversie. Een nieuwe vorm van partnerschap dat onze portfolio van communicatieoplossingen voor adverteerders aanvult.”
Naast het belang voor een merk om hun producten op een andere manier te promoten, wordt affiliate marketing gekenmerkt door een goede integratie in het content ecosysteem van het IPM-netwerk. Een lonende formule, die leidt tot een hogere klikfrequentie en conversie.
Mathias wijst erop dat deze techniek een andere manier is om adverteerders en consumenten een vertrouwde en betrouwbare service te bieden om hun campagne KPI’s te verbeteren.
Momenteel is affiliate marketing uitsluitend aanwezig op La DH Les Sports+, maar het zal ook naar de andere sites van het netwerk worden doorgetrokken. De positionering van de site als massamedium (400.000 unieke bezoekers per dag in 2023) en het lokaal redactioneel beleid sluiten aan bij deze aanpak. “Bovendien zijn de eerste reacties van onze lezers over dit soort informatie zeer positief.”
Wenst u meer informatie over ons affiliate marketing aanbod, aarzel dan niet om onze rate card te raadplegen of neem contact op met Mathias Beke of Marie-David Tihon.