De Tour de France, HET zomerevenement voor sportieve lezers

Midden in een intens wielerseizoen is de Tour de France de belangrijkste wedstrijd voor wielerfans. De DH/Les Sports wijdt daarom heel wat ruimte aan dit belangrijke evenement om de sportieve lezer van zoveel mogelijk info te voorzien.   « België is…
7 juni 2022

Midden in een intens wielerseizoen is de Tour de France de belangrijkste wedstrijd voor wielerfans. De DH/Les Sports wijdt daarom heel wat ruimte aan dit belangrijke evenement om de sportieve lezer van zoveel mogelijk info te voorzien.  

« België is een fietsland. Als sportdagblad doen we uitgebreid verslag van de Tour de France. La DH in het bijzonder en IPM in het algemeen trekken alles uit de kast voor dit evenement », vertelt Jonathan Lange, sportredacteur bij La DH/Les Sports +. Want fietsen is één van de lievelingssporten van het IPM publiek.   « Op het web, in de krant of via de bijlagen, geniet de Tour de France van een geprivilegieerde redactionele behandeling ».

Belangrijke wielerbijlagen

Op donderdag 23 juni verschijnt een speciale uitgave van 64 pagina’s, die afzonderlijk in de kiosken wordt verkocht.  « Met een oplage van 9 000 exemplaren. Het is een langverwachte technische gids, met de officiële presentatie van de ploegen in het peloton, de kaart van de etappes en interviews met de renners », vervolledigt Jonathan Lange.

Een andere belangrijke datum: op 30 juni zal in de krant La DH/Les Sports een bijlage verschijnen met alle belangrijke informatie om deze legendarische koers te begrijpen.

Naarmate de koers vordert, zal de redactie ook elke etappe verslaan en haar inspanningen tijdens de eerste dagen van de koers verdubbelen. « Wij hebben het geluk dat de wedstrijd dit jaar in België start. Inderdaad, op donderdag 7 juli gaat de Tour van start in Binche. Het wordt een groots moment want alle Belgen hebben nog steeds de mooie beelden van de start in Brussel in gedachten ». De lokale berichtgeving zal ongetwijfeld nog beter zijn bij de redactie van IPM, dankzij Editions de l’Avenir, die vooral aanwezig is in de regio van Binche.

Ook op het web wordt de wielerwedstrijd op de voet gevolgd

Er zullen ook live-beelden worden uitgezonden op het web… om ook degenen die de wedstrijd op kantoor of op vakantie op hun pc of smartphone volgen, tevreden te stellen. Het lijdt geen twijfel dat de Tour de France het aantal bezoekers voor de websites opdrijft. In 2021, waren de bezoekersstatistieken voor dh.be van 21 juni tot 20 juli meer dan 2 miljoen views per pagina voor wielersport maar ook voor de Tour de France.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...