DH Radio krijgt zijn uitzendnetwerken FM en DAB+ terug

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector) DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden. De persgroep IPM,…
4 april 2022

Ter herinnering: toen het frequentieplan in september 2019 werd gewijzigd, heeft de CSA (Conseil supérieur de l’audiovisuel, Franse overheidsinstantie voor de regulering van de audiovisuele sector)

DH Radio, waarvan het netwerk aan LN24 was toegewezen, niet behouden.

De persgroep IPM, uitgever van DH Radio, had onmiddellijk verschillende beroepen ingesteld bij de Raad van State om dit uitsluitingsbesluit op te schorten. In afwachting van een eindbeslissing van de Raad van State, die de argumenten van de IPM heeft aanvaard, heeft de CSA besloten de verschillende radiozenders waarop deze beroepen betrekking hebben (DH Radio, NRJ, FUN en Contact), toe te staan hun uitzendingen voort te zetten in de vorm van een gedoogregeling.

Sindsdien is de situatie geëvolueerd en heeft de IPM Group geïnvesteerd in de 24-uursnieuwszender LN24. Deze integratie verandert onherroepelijk de situatie voor de CSA, die daarom unaniem heeft besloten haar frequentieplan te herzien en DH Radio daarin opnieuw op te nemen.

Dit is uitstekend nieuws voor de teams van DH Radio en de IPM Group die veerkracht en strijdbaarheid hebben getoond om de luisteraars in deze moeilijke periode een kwalitatief hoogstaande dienst te verlenen. Vandaag de dag zal DH Radio zijn ontplooiing kunnen voortzetten en nieuwe strategische thema’s voor verdere studie binnen de groep op gang kunnen brengen.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...