Le JDE.be : De vernieuwde website

Na de herziening van zijn lay-out in september 2021, lanceerde Le JDE woensdag 9 februari zijn vernieuwde website lejde.be . Deze nieuwe site is ontworpen voor kinderen en is nu nog duidelijker, leuker en interessanter. Het biedt een vlottere navigatie en…
22 februari 2022

Na de herziening van zijn lay-out in september 2021, lanceerde Le JDE woensdag 9 februari zijn vernieuwde website lejde.be . Deze nieuwe site is ontworpen voor kinderen en is nu nog duidelijker, leuker en interessanter. Het biedt een vlottere navigatie en maakt meer interactiviteit mogelijk.

    • Duidelijker: dankzij de menubalk, het mappengedeelte en diverse widgets die het navigeren vergemakkelijken.
    • Leuker: omdat speciale aandacht is besteed aan meer interactiviteit met jonge internetgebruikers, en omdat er (veel) meer videos zijn.
    • Interessanter: omdat de content nog meer aansluit bij ons doelpubliek.

Ontdek in deze video de presentatie van onze vernieuwde site. Hierin, vertelt Adeline aan onze jonge lezers over alle nieuwigheden.

Duidelijkere navigatie

  •  Artikels zijn nu onderverdeeld volgens de belangrijkste nieuwscategorieën van Le JDE: België, wereld, cultuur en sport
  •  De aanwezigheid van mascottes om de lezers door de pagina’s te begeleiden
  •  Een aparte specifieke plaats voor videos met een speciale pagina en een HP widget op de artikelpagina’s
  •  Mappagina’s die artikels bundelen over belangrijke of terugkerende thema’s in het nieuws
  •  Toevoeging van een zoekfunctie

Meer interactiviteit

  • Meer interactiviteit
  •  De mogelijkheid om een ‘like’ toe te kennen aan elk artikel
  •  Poll van de week nu ook op de homepage en in de artikelpagina’s
  •  Introductie van Agence kids, een ruimte waar de kinderen hun eigen artikels op kunnen posten die wij dan online plaatsen.

Andere nieuwigheid op de homepage : nieuwsfoto in de kijker (een actueel nieuwsonderwerp in de kijker zetten aan de hand van een foto)

Nog altijd van toepassing : een selectie van relevante informatie op niveau van de kinderen om hen te helpen de wereld die hen omringt beter te begrijpen.

Nieuwe opportuniteiten voor adverteerders

Voortaan is er reclame op lejde.be. Deze blijft echter wel gericht aan kinderen en dient in overeenstemming te zijn met de redactionele lijn. Reclameboodschappen moeten daarom aansluiten bij de pedagogie van Le JDE alsook van de schoolomgeving en het gezin.

Bannering (IMU, halfpage en leaderboard), video (pre-roll en inread) en partnercontent zijn nu beschikbaar voor nationale adverteerders. Publicitaire uiting blijft bovendien beperkt.

De nieuwe advertenties worden geplaatst op de homepage, in de rubriekpagina’s of in de redactiepagina’s.

Wilt u communiceren op de jde.be website? Neem contact met ons op!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...