LaLibre.be razend populair!

De website LaLibre.be is sinds het begin van de gezondheidscrisis aan een sterke opmars bezig: bij de laatste telling noteerden we bijna 300.000 unieke surfers en gemiddeld meer dan een miljoen bekeken pagina’s per dag in België! Gaat het om…
23 februari 2021

De website LaLibre.be is sinds het begin van de gezondheidscrisis aan een sterke opmars bezig: bij de laatste telling noteerden we bijna 300.000 unieke surfers en gemiddeld meer dan een miljoen bekeken pagina’s per dag in België!

Gaat het om een kortstondig succes door de honger naar ‘corona-informatie’? Jonas Legge, hoofdredacteur van LaLibre.be, stelt eerder vast dat de website een trouw lezerspubliek opbouwt, voor een deel dankzij corona, maar niet alleen. De goede cijfers worden ook weerspiegeld in de toename van de abonnementen.

“Door de gezondheidscrisis is het digitale lezerspubliek van alle informatieve media duidelijk sterk gegroeid”, merkt Jonas op. Maar terwijl het aantal lezers bij een aantal concurrerende titels tussen de pandemiegolven door opnieuw gedaald is, zijn wij erin geslaagd een publiek aan ons te binden dat we voordien niet bereikten! We zijn echt een versnelling hoger geschakeld. Ik zie het elke dag aan het succes van politieke, economische en culturele berichten … Kortom, ander nieuws dan corona. “

De pandemie heeft de Belgen er blijkbaar toe aangezet zich meer te informeren, maar het goede nieuws voor IPM is dat LaLibre.be zijn rol van referentie- en kwaliteitsmedium versterkt.

Meer dan alleen coronanieuws!

“Het enthousiasme is vooral te danken aan de informatie die we voor onze bezorgde lezers brengen. Ze sturen ons enorm veel vragen. Wij stellen ons strikt neutraal op, wat betekent dat we erop toezien het woord te geven aan alle partijen uit het gezondheidsdomein, zowel de optimistische als de eerder pessimistische kant. Op dat vlak onderscheiden we ons van bepaalde media die ervoor opteren om de angst onnodig aan te wakkeren. “

Een andere succesfactor waarnaar Jonas verwijst, is de variatie in de journalistieke berichtgeving. “Er is meer dan corona! De mensen hebben nood aan ander nieuws. We gaan ook op zoek naar leuke nieuwtjes en informeren over burgerinitiatieven die het hart van onze lezers verwarmen. Daarnaast besteden we veel aandacht aan cultuur. Ook al ligt de sector grotendeels stil, ons aanbod blijft op dit vlak heel sterk. “

De hele redactie heeft zich erg ingezet door de formaten te variëren. “De multimediadimensie wordt sterk gepromoot. Ons audio-aanbod – de podcasts – groeit elke dag aan. We zetten sterk in op de grafische voorstelling om te informeren over de dagelijkse coronacijfers, het aantal gevaccineerde mensen enz. Tot slot hebben we ook hard gewerkt aan de doorverwijzing naar onze pagina’s, zodat surfers gemakkelijker de artikels vinden die hen interesseren.”

  • Hebt u vragen over het mediumbereik van LaLibre.be?
  • Wilt u uw merk koppelen aan een website in volle groei?

Neem contact op met Caroline Bossaert of Sibylle de Meeûs !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...