De nieuwe regionale reclameafdeling van de IPM Group is geboren

Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de tijdschriften Moustique en Télé Pocket. Nu…
22 februari 2021
Régie des Médias Régionaux.be #boostevosactivités

Op 22 december laatstleden ontving de IPM Group groen licht van het college van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) voor de overname van de krant L’Avenir en het bedrijf L’Avenir Hebdo SA, uitgever van de tijdschriften Moustique en Télé Pocket. Nu een nieuw tijdperk begint, wordt een ander beëindigd: de reclameafdeling L’Avenir Advertising, filiaal van Nethys, en het gratis tijdschrift Proximag hebben op 31 december 2020 de deuren gesloten.

Deze twee belangrijke evenementen van het einde van 2020 markeren de geboorte van de Régie des Médias Régionaux.be getekend Editions de L’Avenir Presse, filiaal van de IPM Group.

Een grote portefeuille producten, digitale kracht en toegankelijkheid.

Deze nieuwe lokale reclameafdeling biedt de Waalse en Brusselse adverteerders lokale reclameproducten en -diensten in de belangrijkste media L’Avenir, DH/Les Sports +, La Libre Belgique, Moustique, Paris Match en in Télé Pocket en de JDE. De nieuwe afdeling verenigt zo de nieuws van topkwaliteit, noodzakelijk, complementair, lokaal uitgegeven als drukwerk maar ook digitaal. 

De Régie des Médias Régionaux.be heeft het voordeel van de digitale kracht van de nationale afdeling van IPM, Media & Marketing Factory. Het grootste deel van de nationale digitale producten is namelijk ook toegankelijk voor de lokale adverteerders. Zo krijgen de ondernemers en de agentschappen een groot samengevoegd lezerspubliek dat gesegmenteerd kan worden in geloofwaardige redactionele context met geogelokaliseerde diensten, met rijke gegevens, video, content marketing … met een optimale zichtbaarheid in hun klantenzone en een performante beleggingsopbrengst.

Het fabrieksmerk van de nieuwe afdeling is de toegankelijkheid zowel op het niveau van de persoonlijke relatie van tientallen regionale mediaconsultants met hun klanten, als op het niveau van efficiënte oplossingen, aangepast aan de reële behoeften van de lokale markt.

Met de Régie des Médias Régionaux.be, profileert de IPM Group zich als leader op de regionale Belgische Franstalige reclamemarkt.

https://www.regiedesmediasregionaux.be/

Contact presse: Emmanuelle Michel – [email protected] – +32 (0)476 87 48 65

* CIM Presse 2019-2020 P+D 12+

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...