Outstream, uw video ads tussen geschreven tekst

Outstream is een doeltreffend web video-formaat, maar jammer genoeg is het bij adverteerders nog steeds minder populair. Outstream-videoadvertenties bieden nochtans interessante mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. De meesten kennen instream, een videoadvertentie die je alleen kan weergeven voor, tijdens…
16 januari 2024

Outstream is een doeltreffend web video-formaat, maar jammer genoeg is het bij adverteerders nog steeds minder populair. Outstream-videoadvertenties bieden nochtans interessante mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken.

De meesten kennen instream, een videoadvertentie die je alleen kan weergeven voor, tijdens of na andere videocontent. Een veel voorkomend voorbeeld hiervan is wat u ziet op YouTube, gebruikers klikken op een video die ze willen zien, maar moeten eerst een advertentie bekijken voor de video begint.

Met outstream (‘buiten de stream’) worden video ads afgespeeld op een andere positie binnen een webpagina, zoals tussen geschreven tekst.

Thierry Hottat, Operations Director: “We ontwikkelen reeds heel wat instream video’s, en we streven ernaar het aantal outstream ads te laten stijgen. Hiermee kun je voldoen aan de gewenste contenttargeting en krijg je een uitstekende zichtbaarheid doordat de video wordt ingevoegd in de inhoud van het artikel. Ten slotte zorgt het voor een positieve gebruikerservaring omdat de video niets onderbreekt, het is een vorm van ‘non forced advertising’. Het maakt het ook mogelijk om een breder publiek te bereiken en kan worden vergeleken met een display formaat.”

Alle soorten targeting zijn mogelijk (content, geolocatie, demografische gegevens, surfgedrag, enz.) op alle titels in de groep of op de titel(s) van uw keuze. “Outstream kan zowel direct (IO) als programmatic worden ingekocht”, onderstreept Thierry Hottat. “De prijs is zeer concurrerend: 13€ voor IO en 10€ voor private deals. Wat targeting betreft, deze bedraagt slechts € 2 extra. Kortom: een geweldige opportuniteit om nog gerichter te communiceren!”

Meer weten over ons digitale aanbod?

Ontdek ons print en digitale aanbod of neem contact met ons op [email protected] !

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...