Verkiezingen 2024: La Libre Belgique, uw vierde macht

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke…
9 november 2023

De polls die in samenwerking met de RTBF werden uitgevoerd in de aanloop naar de verkiezingen van 2024 – waarvan de eerste op 12 oktober werd gepubliceerd – maken deel uit van de verschillende onderzoeken om te peilen naar politieke attitudes.

“Voor de politieke berichtgeving voorafgaand aan de verkiezingen zijn aanzienlijke middelen nodig”, verklaart Dorian de Meeûs, onze hoofdredacteur. “Om een geloofwaardig onderzoek en een sterk redactioneel aanbod te bieden, werken we samen met andere media, universiteiten en opiniepeilingsinstituten. Het zorgt ook voor meer transparantie.”

Politiek nieuws speelt een prominente rol in La Libre Belgique, vandaar de motivatie voor politieke berichtgeving zelfs ruim voor de verkiezingen: “2024 is een zeer belangrijke deadline op elk niveau en onze lezers hebben zeer hoge verwachtingen. Vooral gezien de inzet van deze verkiezingen. Er zullen 600.000 nieuwe kiezers zijn – dat is ongekend! We weten dus dat er een electorale schok zal plaatsvinden waarop we moeten kunnen anticiperen door ons af te vragen wie deze jonge mensen in het bijzonder zijn en op wie ze gaan stemmen… dit is belangrijk, want het ziet ernaar uit dat er grote politieke veranderingen op komst zijn.”

Lees hier meer over dit onderzoek op onze website of op onze politieke pagina !

Dorian de Meeûs legt uit dat we als medium een enorme informatieplicht hebben. Er is wat we het publiek geven in de vorm van gevalideerde cijfers, maar er zijn ook de analyses (uitleg van de cijfers, tendensen, enz.) en vervolgens hoe we deze peilingen gebruiken om waardevolle conclusies te trekken uit alle gegevens waaruit we dan beschikken (koopkracht, opleiding, leeftijd, enz.).

Hoe zal de ene partij stemmen winnen van de andere? Wie stemt op welke politieke partij? Aan de hand van deze vragen willen we graag inzicht verwerven over het kiespubliek en analyses geven over hun stemgedrag.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

PM biedt targeting nu op om het even welk datapunt

Om een bepaalde doelgroep te bereiken voor advertentiedoeleinden, ‘waste’ te vermijden en geleidelijk verdwijnende cookies te compenseren, biedt IPM geavanceerde targeting strategieën. We denken eerst aan contextuele targeting. Dit betreft gegevens die worden gebruikt...