IPM en Mediahuis lanceren een studie over de mobiliteit van de Belgen en de vooruitzichten voor het kopen van een auto

Hoe zien de Belgen hun toekomstige mobiliteit? Vermindering van de CO2-uitstoot, ontwikkeling van hybride en elektrische voertuigen, deelauto’s, telewerken opgelegd in de strijd tegen de pandemie Covid-19… de mobiliteit van de Belgen evolueert als nooit tevoren. IPM en Mediahuis hebben…
22 februari 2021

Hoe zien de Belgen hun toekomstige mobiliteit?

Vermindering van de CO2-uitstoot, ontwikkeling van hybride en elektrische voertuigen, deelauto’s, telewerken opgelegd in de strijd tegen de pandemie Covid-19… de mobiliteit van de Belgen evolueert als nooit tevoren. IPM en Mediahuis hebben besloten om samen een studie te organiseren over het gedrag van de Belgen inzake mobiliteit en de vooruitzichten voor het kopen van een auto.

De enquête, uitgevoerd door IPSOS op verzoek van IPM en Mediahuis, heeft tot doel om de trends, gedragingen en gewoonten van de Belgen i.v.m. mobiliteit in deze bijzondere tijden te schetsen. Het is de bedoeling om de intenties voor het aankopen van een nieuwe auto te kennen. Heeft de crisis Covid-19 invloed op de verplaatsingen van de Belgen? Welke zijn de vooruitzichten voor het aankopen van een auto in 2021? Welke zijn de trends en de voorziene budgetten? Zullen de Belgen kiezen voor een nieuwe auto of eerder voor een minder dure tweedehandswagen? Welke toekomst hebben bedrijfswagens wanneer telewerken zowat overal de norm wordt? Welke relatie heeft de Belg met het openbaar vervoer?

Doelgerichte communicatie aanbieden

De gegevens uit deze omvangrijke studie moeten IPM en Mediahuis in staat stellen om hun bestaande data uit te breiden en vooral om hun ‘native’ communicatieaanbod aan te passen voor ondernemingen die actief zijn in de sector mobiliteit en auto-industrie.

Zo zullen geschikte, constructieve aanbiedingen op maat worden uitgewerkt door de commerciële teams van de twee persgroepen. Voor Sibylle de Meeûs, Head of Sales Agencies Market bij IPM Advertising, “zal deze studie ons de kans geven om de markt een geactualiseerde visie te geven over alle aspecten van mobiliteit. De gerelateerde merken kunnen op die manier inspelen op de evolutie van de markt.

Karel Verbrugge, Research Expert bij Mediahuis Advertising legt uit dat “de studie ons de mogelijkheid geeft om onze toch al rijke data verder te vervolledigen met nieuwe insights rond mobiliteit. Ze geeft ons bovendien de kans om de meest pertinente touchpoints te gebruiken in onze native artikels.”

U hebt vragen of u wilt de mogelijkheden van deze studie gebruiken voor uw merk?
Aarzel niet om ons te contacteren:
Sibylle de Meeûs
Head of Sales Agencies Market IPM
[email protected]
Tél : 02/211 28 30

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

La Libre Eco krijgt een nieuw jasje!

Vanaf zaterdag 11 januari heeft de La Libre Eco Week-end bijlage een nieuwe look. Deze bijlage van 20 pagina's bij La Libre bevat al het economische en financiële nieuws van het weekend, inclusief beurskoersen en koersen van uw beleggingsfondsen. Wat kunnen de lezers...

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...