We kennen allemaal de waarde van native advertising voor adverteerders die internetgebruikers op een interactieve, niet-opdringerige manier willen betrekken. Het nieuwe Quality Read-aanbod van IPM zorgt voor een gegarandeerd leespercentage.
Voor Caroline Bossaert, Head of Accounts team bij IPM, “komen lezers naar onze sites voor informatie, dus is het logisch om informatie van onze partners op te nemen die optimaal aansluiten bij de interesses van onze lezers”. In die zin betekent het nieuwe aanbod van Quality Read een echte toegevoegde waarde voor de adverteerder voor een gegarandeerd leespercentage. Wat betekent dit concreet?
“Wanneer we een native advertentiecampagne creëerden op de digitale platforms van IPM, garandeerden we tot nu toe de adverteerders een bepaald aantal keren dat hun artikel gelezen zou worden, terwijl we hen ook informeerden over de gemiddelde leestijd.
Nieuw is dat we het nu hebben over Quality Read: we garanderen een minimale scroll depth van 30% van hun artikel! Met andere woorden, we bevestigen dat elke lezer ten minste 30% van het artikel en dus van de content van de adverteerder, heeft gelezen.”
Deze nieuwe functie vormt een aanvulling op het aanbod van specifieke doelgerichte targeting, dat het al mogelijk maakt om een doelpubliek te bereiken precies op basis van hun interesses (financiën, food lovers, sport, mode, mobiliteit, enz.) zodat het consistent is met wat de adverteerder wil communiceren. “Daarnaast”, zegt Caroline Bossaert, “bereiken we met het publiek van onze sites (lalibre.be, dhnet.be, parismatch.be, moustique.be en lavenir.net) meer dan 2.600.000 unieke bezoekers per maand*”.
*Source : CIM eGemius October 2023
Wenst u meer info over ons digitale aanbod? Contacteer ons via [email protected] of raadpleeg onze ratecard