eSport bij IPM: van theorie naar praktijk!

Twee! Onze eFoot-teams speelden de eerste twee rondes van het FIFA 21 B2B-toernooi. We hebben je al verteld over deze eSport-competitie die door Media Marketing en Azerion voor de media- en reclamesector is gelanceerd. Deze toernooien brengen in totaal 64…
9 maart 2021

Twee! Onze eFoot-teams speelden de eerste twee rondes van het FIFA 21 B2B-toernooi. We hebben je al verteld over deze eSport-competitie die door Media Marketing en Azerion voor de media- en reclamesector is gelanceerd. Deze toernooien brengen in totaal 64 spelers samen waarvan 8 spelers door IPM zijn ingeschreven. De wedstrijdavonden volgen elkaar eens per maand van februari tot juni op.

Eerste ronde: heel toffe sfeer … maar een nederlaag voor ons duo

De eerste ronde vond op 4 februari plaats: 8 teams van twee spelers kwamen tegen elkaar uit voor 2 plaatsen in de finale op 10 juni. Die avond aan de joysticks: Virginie Claes (IPM Advertising) en Mathieu Herbay (Space Belgium) die onze kleuren kwamen verdedigen tegen Les Conquérants van RMB.

Virginie en Mathieu zijn allebei beginnende FIFA-spelers en hadden nauwelijks tijd om te trainen. Gevolg: ze verloren het duel … maar kregen wel de smaak voor het spel te pakken! ‘Ik dank al mijn collega’s voor hun coaching in aanloop naar de wedstrijd en hun aanmoedigingen tijdens het duel. Er hing een heel leuke en aangename sfeer’, stelt Virginie vast.

‘Virginie nam de leiding in de eerste wedstrijd maar helaas voor haar was haar tegenstander te sterk! ’, vertelt Mathieu. ‘De sfeer zat erin, de supporters stonden allemaal achter haar en haar gedrevenheid was ongekend! Dus als we alleen daarop hadden moeten stemmen, had ze overtuigend gewonnen! Daarna konden we ons te goed doen aan een pizza om op krachten te komen voor mijn wedstrijd. Na een gelijkspel begonnen we aan een tweede wedstrijd met ‘GOLDEN GOAL’: de eerste die scoort, WINT! Daar liep het in het honderd: mijn tegenstander was ongelooflijk goed! Resultaat van de wedstrijden: een geweldige sfeer en ik reken nu al op Virginie voor volgend jaar! ’

Sterk betwiste tweede ronde

Op 4 maart was het de beurt aan Constantin Coppens en Guillaume Szczesny, onze twee backofficemedewerkers bij IPM, om de arena te betreden! Na wat problemen met de verbinding, won Guillaume zijn eerste wedstrijd met 1-0 tegen de speler van Maxus. Omdat de tegenstander van Constantin zich had afgemeld, kon hij samen met Guillaume meteen door naar de halve finale van de dag tegen het duo van RMB.

Guillaume speelt al sinds zijn 7de FIFA en Constantin is ook bezeten van eFoot. ‘We begonnen allebei goed aan onze wedstrijd maar uiteindelijk verloor ik met 3-1 en Constantin met 4-3. Ik wil zeker geen uitvluchten aanvoeren maar we kwamen waarschijnlijk net een beetje geluk tekort! Ik herinner me vooral de geweldige sfeer bij IPM. En ik dank onze vele supporters in de chat. Het was een geweldige ervaring. ’

Mis de twee volgende rondes niet

Twee rondes en twee nederlagen … Wat een druk op de wedstrijden van april en mei! ‘Geen paniek, het is voor iedereen een primeur! Meer dan ooit is deelnemen het belangrijkst. In deze tijden van beperkte sociale contacten is dit een prachtig verbindend initiatief dat niet alleen het enthousiasme bij onze teams aanwakkert maar ook bij onze klanten en partners. Hierdoor wordt de sfeer wat lichter’, merkt Pascaline Goffin, Head of Marketing, Communication & Events bij IPM Advertising op.

Mis de volgende ronde niet op 1 april met Brian Pierard (journalist bij DH.be & LaLibre.be @ IPM Group) en Sébastien Sterpigny (journalist bij DH Les Sports+ @ IPM Group). De wedstrijden worden op het kanaal Twitch van Media Marketing uitgezonden

Op 6 mei maakt ons tweede gemengde team zijn opwachting met Delphine Beckers (Agencies Market Account Executive @ IPM Advertising) en Elliot Gillardin (Junior Communication Advisor @ Wavemaker). En op 10 juni de finale live in Hôtel de Mérode… als COVID het toelaat!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je zichtbaarheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of print is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...