Een krachtige rebranding voor Moustique

Moustique evolueert, maar blijft trouw aan zijn eeuwenoude DNA. Met een frisse slogan en een nieuwe website, www.moustique.be, kiest het magazine resoluut voor een digitale toekomst, met behoud van zijn gekende redactionele kwaliteit. “Moustique, l’hebdo qui pique is verleden tijd.…
25 juni 2025

Moustique evolueert, maar blijft trouw aan zijn eeuwenoude DNA. Met een frisse slogan en een nieuwe website, www.moustique.be, kiest het magazine resoluut voor een digitale toekomst, met behoud van zijn gekende redactionele kwaliteit.

“Moustique, l’hebdo qui pique is verleden tijd. Vanaf nu gaan we voor Moustique, l’esprit critique”, zegt hoofdredacteur Jean-Luc Cambier. “Deze nieuwe slogan, ontstaan uit een oproep aan onze lezers ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan, weerspiegelt perfect onze evolutie: nog steeds scherp, maar met meer diepgang, context en duiding.”

De missie van Moustique blijft onveranderd: verhalen brengen die duiden, inspireren en de link leggen tussen cultuur, maatschappij en politiek.

Op www.moustique.be vindt u voortaan elke dag de typische ingrediënten van ons weekblad terug: diepgaande analyses, getuigenissen, maatschappelijke thema’s, mediatrends en culturele aanbevelingen. Nieuw is ook de pagina in het gedrukte magazine die via QR-code rechtstreeks leidt naar de topcontent van de week. “Onze site biedt nu een vlotte mobiele ervaring, en het digitale magazine is elke dinsdag om 17u beschikbaar”.

Deze digitale vernieuwing kadert in een bredere samenwerking tussen de Culture en Lifestyle redacties binnen IPM. “De redacties van verschillende titels delen nu content rond welzijn, consumptie en trends met een duidelijk doel: de krachten bundelen en alle platforms inhoudelijk verrijken,” aldus Marie Demaret, hoofdredacteur van parismatch.be.

Elke titel behoudt zijn eigenheid, maar profiteert van gedeelde kennis en creativiteit en krijgt zo meer redactionele diepgang. Een flexibele en veelbelovende samenwerking, ten dienste van onze lezers en onze gezamenlijke ambities.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...