Digitale formaten en oplossingen evolueren in een razendsnel tempo binnen onze groep.
Een eerste belangrijk punt: onze apps bieden adverteerders twee nieuwe, krachtige en immersieve advertentieformaten. “De App Open Ad is een opvallende advertentie die onmiddellijk verschijnt bij het openen van onze apps. De visual vult bijna het hele smartphonescherm”, zegt Bryan Reyes, Ad Ops Executive.
Wat het Swipe Ad-formaat betreft, beschikbaar op desktop en mobiel, gaat het om een interactieve carrousel van drie tot vijf visuals waarmee één of meerdere producten in de kijker worden gezet.
“Deze twee formaten zijn ideaal: ze maximaliseren de zichtbaarheid van campagnes, trekken de aandacht en stimuleren het surfverkeer naar onze adverteerders.”
In dezelfde geest van efficiëntie en contextuele relevantie blijven ook onze nieuwste native formats sterk presteren. “Native App Install en Native Video App Install sluiten qua look & feel aan bij de site voor een vloeiende, niet-opdringerige ervaring”, vertelt Christine Winnepenninckx, Ad Ops Native Expert. “Ze zijn bedoeld om gebruikers aan te moedigen om met één klik een mobiele app te downloaden. Het videocomponent versterkt die doeltreffendheid nog.”
Op het vlak van data breiden we verder uit. Na de samenwerking met First ID, voegen we nu DCR Infosum toe aan ons aanbod van Data Clean Rooms. “In juni starten we met twee testcampagnes met grote retailers”, verduidelijken onze Data Experts Olivier Sohy en Raphaël Stuyck.

Nog een interne ontwikkeling gebaseerd op onze eigen AI is Campaign Matching!
Aan de hand van een eenvoudige tekst die het DNA van een merk of product beschrijft, identificeert onze AI de ideale redactionele contexten om uw boodschap te verspreiden. “Het doel is duidelijk: de samenhang tussen reclame en content versterken, en dus meer aandacht genereren en een grotere impact realiseren. Zo beschikken we vandaag over eigen ‘affiniteitssegmenten’ tussen producten en redactionele content.”