Belgische uitgevers slaan de handen in elkaar: BPX zet in op sterke lokale nieuwsmedia

Begin 2025 lanceerden de vijf grootste Belgische uitgevers, waaronder IPM, een ambitieuze nieuwe samenwerking: een federatie genaamd BPX – Belgian Publishing Experience. Hun gezamenlijke doel? De nadruk leggen op het belang van kwaliteitsvolle Belgische media als hoeksteen van een gezonde…
25 juni 2025

Begin 2025 lanceerden de vijf grootste Belgische uitgevers, waaronder IPM, een ambitieuze nieuwe samenwerking: een federatie genaamd BPX – Belgian Publishing Experience.

Hun gezamenlijke doel? De nadruk leggen op het belang van kwaliteitsvolle Belgische media als hoeksteen van een gezonde democratie. BPX wil inzetten op educatie en vernieuwing, en wil tegelijk de advertentiemarkt inspireren en digitale vooruitgang omarmen.

We creëren veilige en creatieve structuren waar betrouwbare content centraal staat en willen de kracht onderstrepen van onafhankelijke journalistiek, maar ook een brug slaan tussen uitgevers en adverteerders. BPX streeft naar een sterker en meer verbonden medialandschap. Een wereld waarin journalistiek – digitaal, print of hybride – mee evolueert met de noden van de burger.

De verdediging van B2B-belangen is een krachtig signaal tegen de toenemende invloed van internationale techreuzen, die steeds meer invloed hebben op hoe mensen hun mening vormen.

“Context matters, pay attention” is geen loze slogan, maar een oproep tot actie.

In dit kader zullen uitgevers investeren in innovatieve advertentie-oplossingen en gezamenlijke marktonderzoeksinitiatieven ontwikkelen. Deze strategische missie krijgt vandaag al vorm met gezamenlijke, crossmediale initiatieven zoals NP en MAGIXX, waar IPM zich recent bij aansloot.

https://np.be/
https://www.magixx.be/
https://www.bpxmedia.be

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...

Digital News : what’s up ?

Digital News : what’s up ?

Digitale formaten en oplossingen evolueren in een razendsnel tempo binnen onze groep. Een eerste belangrijk punt: onze apps bieden adverteerders twee nieuwe, krachtige en immersieve advertentieformaten. “De App Open Ad is een opvallende advertentie die onmiddellijk...