Virtuele munten: het mysterie in 6 weken ontrafeld. #décrypto – Achter de schermen van een indrukwekkende campagne

Cryptogeld? Bitcoins? Iedereen heeft er al van gehoord, maar veel Belgen weten nog altijd niet wat dit is of wie erachter zit. Bij de opstart van bit4you (het eerste Belgische platform voor cryptogeld) in 2018 wouden Sacha Vandamme, José Zurstrassen en…
23 maart 2021

Cryptogeld? Bitcoins? Iedereen heeft er al van gehoord, maar veel Belgen weten nog altijd niet wat dit is of wie erachter zit.

Bij de opstart van bit4you (het eerste Belgische platform voor cryptogeld) in 2018 wouden Sacha Vandamme, José Zurstrassen en Marc Toledo dit concept vooral voor iedereen toegankelijk maken. “In Europa, en zeker in België, hangt nog een groot mysterie rond bitcoins. Vroeger leek het een ingewikkeld iets, want je moest ze in het buitenland kopen en bij problemen kon je maar op weinig hulp rekenen. Daarom moeten we de mensen informeren en het hele mysterie hierrond ontrafelen.”

IPM Advertising heeft een communicatievoorstel uitgewerkt om Marc Toledo en zijn partners hierbij te helpen. De campagne is ontrold in februari en maart 2021 en genoot een nationale dekking dankzij de samenwerking met Mediahuis (uitgever van De Standaard).

“Gedurende 6 weken zijn 6 artikels (print en web) met informatie over cryptogeld en bitcoins ontwikkeld, en 6 bijhorende video’s. Alle thema’s werden in overleg met de klant en de journalist gekozen met het oog op het informeren van de lezers”, aldus Caroline Bossaert, Head of Sales Direct Market van IPM Advertising.

“Samen met deze artikels werd ook #décrypto in het leven geroepen. Ideaal om alle content hierover snel terug te vinden. De artikels blijven uiteraard beschikbaar op de website. De gemiddelde leestijd was bijzonder lang (ongeveer 4 minuten), wat aantoont dat de Belgen hier echt meer over wilden weten én dat onze aanpak geslaagd was”, gaat Caroline Bossaert verder.

“Ik was vooral aangenaam verrast door de multikanaalstrategie die IPM Advertising voorstelde. Dankzij de mix van print, web en video heb ik een deel van de mensen hopelijk kunnen warm maken voor cryptogeld”, legt Marc Toledo uit.

Vandaag heeft zo’n 5 à 7% van de Belgen virtueel geld, of ongeveer 150.000 gezinnen. Dit cijfer zou volgens Marc Toledo over vijf jaar wel eens rond de 500.000 kunnen liggen. We gaan dus naar iets mainstreams dat al vanaf 50 euro mogelijk is. “Ik zou graag hebben dat de mensen deze evolutie beter begrijpen en het niet als iets duisters beschouwen, en dat ze weten dat ze hiervoor ook terechtkunnen bij een betrouwbare Belgische speler”, besluit de oprichter van bit4you.

Een vernieuwend concept bedenken, een nieuw merk lanceren, een promotie communiceren … IPM Advertising speelt in op al uw wensen en opent de weg naar een efficiënte en pertinente multimediacommunicatie op maat: dagbladen (print en web), magazines, radio, video’s, podcasts …

Interesse in onze oplossingen? Neem dan zeker contact op met: Sibylle de Meeûs en Caroline Bossaert

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...