IPM steunt jonge creatieven en het medium ‘magazine’

De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert. Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve wedstrijd.…
8 maart 2021

De Student Magazine Print Award (kortweg StuMPA) is een wedstrijd die WE MEDIA, de federatie van uitgevers, elk jaar organiseert.

Studenten uit het tweede en derde jaar Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit kunnen zich inschrijven voor deze creatieve wedstrijd. Het doel van deze hoogmis van creativiteit is de belangstelling voor tijdschriftadvertenties bij de jongeren aan te wakkeren.

De juryleden (creatieven, docenten van de deelnemende scholen, journalisten van de vakpers en leden van WE MEDIA, waaronder IPM Advertising) zijn op 24 en 25 februari samengekomen om de 97 projecten te bestuderen en te evalueren. Pascaline Goffin, Head of Marketing, Communication & Events, nam voor ons de zware taak op zich om 16 creaties uit de 97 inzendingen mee te nomineren.

De 16 laureaten zijn:

Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa) (prof. Isabelle Hubinon)

  • Laura Dewierdt
  • Eva Foucart
  • Fabien Koenig
  • Estelle Reding
  • Nathan Roulet

ESA Saint-Luc Liège (prof. Vincent Albert)

  • Tallulah Siroli
  • Mandy Antoine
  • Guido D’Agostino

Luca School of Arts Gent (prof. Anneke Rombaut)

  • Arno Major
  • Ward Muys
  • Kai-Ya Jansens
  • Fran Scheers

ESA Saint-Luc Bruxelles (prof. Philippe Lepinois)

  • Maxime Lefebvre
  • Federica Garcia
  • Carole-Anne Verlende
  • Cécile Yaramis

Wat moesten de studenten doen? Een tijdschriftadvertentie voor print met een digitale extensie bedenken. Het is de bedoeling dat ze de voordelen van het medium ‘magazine’ op alle mogelijke manieren in de kijker zetten. Creativiteit staat hier dus boven haalbaarheid, logistieke aspecten, kostenplaatje enz.

Verschillende thema’s kwamen herhaaldelijk terug, vooral de bijzondere focus op de mishandeling van vrouwen. Pascaline licht toe:“Veel projecten hadden een maatschappelijke insteek of gingen over wederzijdse toestemming, ongetwijfeld een gevolg van de #MeToo-beweging. Ook het thema ecologie was erg populair. Verder zagen we nog projecten over COVID-19 en de vaccinatie … Maar ook de verschillende projecten die inspelen op onze vijf zintuigen, vooral geur en gehoor, waren absoluut mijn ding. Kortom, de lichting 2021 bruiste van de goede ideeën!”

Via zijn aanwezigheid als jurylid wil IPM in contact blijven met de nieuwste concepten, en de scholen en jonge creatieven steunen.

De 16 laureaten moeten hun project op 2 april verdedigen. Daarna wordt de top 5 bekendgemaakt. We houden u uiteraard op de hoogte!

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Resultaten van de CIM 2024

Resultaten van de CIM 2024

Ter gelegenheid van de publicatie van de resultaten van de CIM BPS-studie kunnen we bevestigen dat de Belgen dol zijn op hun persmerken, aangezien 94,1% van hen maandelijks minstens één persmerk raadpleegt! 83,0% leest ze ook in digitale versie, vooral op smartphones,...

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique, 140 jaar in dienst van de democratie!

La Libre Belgique begon zijn geschiedenis in 1884 onder denaam Le Patriote, op initiatief van Louis en Victor Jourdain. Le Patriote positioneert zich via offensievejournalistiek, maar wil ook respect tonen voor andere ideeën. In 1914, toen de Eerste Wereldoorlog...