IPM Advertising innoveert opnieuw en implementeert als eerste de First-id identificatie in België!

In een digitale markt die snel evolueert naar een wereld zonder third-party cookies, speelt IPM Advertising een voortrekkersrol in advertentie-innovatie. IPM introduceert als eerste Belgische mediagroep First-id, een identificatie-technologie die nu al een ingrijpende impact heeft op de Franse markt.…
4 februari 2025

In een digitale markt die snel evolueert naar een wereld zonder third-party cookies, speelt IPM Advertising een voortrekkersrol in advertentie-innovatie. IPM introduceert als eerste Belgische mediagroep First-id, een identificatie-technologie die nu al een ingrijpende impact heeft op de Franse markt.

Dankzij deze strategische samenwerking kan IPM Advertising nu ook gebruikersdata uniek identificeren over de verschillende contactpunten heen, en zo adverteerders toegang geven tot waardevolle, geverifieerde en gesegmenteerde doelgroepen.

First-id is al in gebruik bij meer dan 30 mediagroepen wereldwijd en zal nu ook worden toegepast op alle websites en apps van de IPM-groep, waaronder: www.lavenir.net, www.parismatch.be, www.dhnet.be, www.lalibre.be, www.moustique.be, www.ln24.be, www.cinebel.be, www.lejde.be, enz.

Door de implementatie van First-id kan IPM Advertising:

  • Cross domain gebruikers beter targeten, waardoor een volledig beeld ontstaat van het contentverbruik van gebruikers, wat leidt tot effectievere advertentiecampagnes en doelgerichte marketingacties.

  • Effectiever adverteren op alle browsers, inclusief Safari en Firefox, door gebruik te maken van een identificatie-technologie op basis van first-party data.

  • De verzamelde gegevens optimaliseren door een efficiëntere identificatie en een betere compatibiliteit met platforms zoals Open RTB, Prebid en Google PPID, waardoor third-party cookies overbodig worden.

Sophie Vanderwinkel – General Manager – IPM Advertising

“Wij zijn erg blij met deze samenwerking, die onze voortdurende drang naar innovatie bevestigt. First-id vormt een essentiële aanvulling op onze adtech-infrastructuur en was de ontbrekende technische schakel in onze ambitie om te werken met first-party data en cookieless oplossingen.

We beschikken nu over de techniek om anonieme gebruikers te volgen op verschillende apparaten, websites of apps en om het bereik van onze first-party data te vergroten voor de geïdentificeerde gebruikers. Onze partners en adverteerders zullen ten volle kunnen profiteren van deze integratie op ons platform, ongeacht hun favoriete aankoopkanaal”.

David Folgueira -CEO et Co Founder – First.id

“We zijn trots om First-id in België te lanceren samen met IPM Advertising, een pionier in technologische innovaties. De cookieless toekomst biedt mediabedrijven een unieke kans om opnieuw controle te krijgen over hun first-party data en zo de waarde van hun content en merken te versterken tegenover de grote Amerikaanse platformen”.

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Bij IPM swingen Fun Radio, LN Radio en LN24 als nooit tevoren!

Het audiovisuele luik van IPM zet de transformatie verder. Op radiovlak is de krachtenbundeling tussen Fun Radio en LN Radio nu officieel, onder leiding van onze Programmadirecteur Lloyd Byloos. Daarbij behouden beide zenders hun unieke redactionele stijl en aanpak....

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Paris Match, een sterk merk met toekomstvisie

Met deze krachtige titel begon onze hoofdredacteur zijn artikel in de editie van 19 juni 2025, waarin hij ons feliciteerde met het winnen van de Future Proof Award tijdens de 20e AMMA Awards. We zijn trots op deze bekroning, een mooie erkenning voor een mediamerk dat...