Onze apps zijn vernieuwd!

Een van IPM’s hoofdprojecten sinds het begin van 2023 was het pimpen van de DH, La Libre en L’Avenir apps. Missie geslaagd met de lancering van de vernieuwde DH app die werd uitgebracht op 27/11. De volgende twee staan gepland…
9 november 2023

Een van IPM’s hoofdprojecten sinds het begin van 2023 was het pimpen van de DH, La Libre en L’Avenir apps. Missie geslaagd met de lancering van de vernieuwde DH app die werd uitgebracht op 27/11. De volgende twee staan gepland voor het einde van het jaar. Maar waarom overschakelen naar een vernieuwde versie van deze apps?

 

“Het digitale landschap evolueert op snel tempo en we moeten gelijke tred houden met ons publiek”, verklaart Amaury Rosier, Marketing Director van IPM Group.

. IPM heeft alle zeilen bijgezet om na te denken over een complete upgrade, op basis van best practices in binnen- en buitenland.

Het resultaat: we hebben een berg werk verzet op het gebied van UX om de navigeerbaarheid, functies en personalisatie te vereenvoudigen en de video-ervaring zo immersief mogelijk te maken om zo aan te sluiten bij de nieuwe behoeften van mediaconsumptie (zoals TikTok bijvoorbeeld). Maar waarom zoveel investeren in high-performance apps? Amaury Rosier ziet verschillende voordelen:

  • – Publieksgerichtheid: we kunnen onze lezers een echte immersieve ervaring bieden, rekening houdend met het feit dat het aandeel mobiel verkeer tot 90 à 95% bedraagt met een exponentiële toename.
  • – Een betere kennis van het gedrag van onze lezers.

Bovendien behoudt elk mediamerk, ook al is de technologische basis gemeenschappelijk, zijn eigen DNA en specifieke kenmerken. Zo zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om op de L’Avenir app, een regionaal medium, lokale content per stad te plaatsen. Er werd ook gewerkt aan toegankelijkheid (zoals een dark mode om de jongere generatie aan te spreken, maar ook vergrote karakters voor een ouder publiek), allemaal belangrijke elementen in het vinden van manieren om alle doelgroepen aan te spreken.

Wenst u meer info over ons digitale aanbod? Contacteer ons via [email protected] of raadpleeg onze ratecard

IPM-Fout404

IPM Reclame redactie

Ons team is gespecialiseerd in communicatie, journalistiek, media en vele andere gebieden. Ons doel? Om u de geheimen van succesvolle bedrijfscommunicatie en de optimalisering van reclamebudgetten te geven om uw doelstellingen te bereiken.

Onze andere artikelen

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding!

IPM Advertising lanceert een exclusieve zomeraanbieding om je aanwezigheid in de media deze zomer een boost te geven! Of het nu digitaal of gedrukt is, profiteer van uitzonderlijke tarieven voor alle publicaties tussen 30 juni en 24 augustus 2025. 3 onweerstaanbare...

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

IPM biedt 40 miljoen video streams per maand!

In de wereld van digitale reclame worden de videoformaten preroll en outstream vaak gezien als concurrenten. Volgens Thierry Hottat, Director of Operations bij IPM, zijn ze echter eerder complementair dan tegengesteld en moeten ze strategisch worden geïntegreerd om...

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De DAILIES-packs van IPM, XS-prijzen voor een XXL-campagne

De mediaportefeuille van IPM omvat enkele van de meest prestigieuze en invloedrijke mediamerken zoals La Libre Belgique, La Dernière Heure/Les Sports en L'Avenir. In 2024 vierde La Libre op grootse wijze haar 140-jarige bestaan, een bewijs van haar blijvende...