In januari staat de auto in de schijnwerpers. In juni uurwerken. In november juwelen. En ga zo maar door! Paris Match België biedt haar adverteerders het hele jaar door redactionele contexten naar keuze om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen volgens een weldoordachte thematische kalender om een zo gericht mogelijk lezerspubliek te bereiken. Vooruitblik op 2022.
“De klanten vertellen het ons heel vaak: de lezers komen binnen met hun Paris Match onder de arm en wijzen op onze pagina’s rechtstreeks de producten aan die hen interesseren”, zegt Jean-Pierre Tordeurs, redactieverantwoordelijke van de speciale edities van Paris Match België. Dit komt doordat de thematische redactionele supplementen, die echte ‘tijdschriften in het tijdschrift’ zijn, goed aansluiten bij hun interesses en zich vaak richten op marktsectoren die uniek zijn voor Paris Match, waarbij producten worden getoond die elders niet te zien zijn. Een garantie voor kwaliteit en uniciteit.
Juwelen, uurwerken, antiquiteiten en luxeproducten zijn met name onderwerpen die ons lezerspubliek na aan het hart liggen en waarover de redactie een brede deskundigheid beschikt. “In het netwerk Paris Match International is België het enige land dat zowel thema’s op het gebied van luxegoederen als specifieke uurwerken voorstelt,” verklaart Jean-Pierre Tordeurs. Elk jaar wisselen wij de invalshoeken en perspectieven af en stemmen we onze evenementenkalender af op deze sectoren: uurwerken in juni en november in samenspraak met de grote beurzen in Genève en luxegoederen in november ter voorbereiding op de Feestdagen.”
In april bijvoorbeeld lanceert Paris Match een speciale golfrubriek om een link te hebben met de opening van de golfbanen in het hele land. In mei ligt de nadruk op vakantiebestemmingen voor het zomerseizoen. De edities van maart en september zijn uiteraard gewijd aan mode. In oktober bieden wij een inrichting-design special aan, net op tijd voor de Maison&Déco-beurs.
“De mogelijkheden zijn talrijk, want we hebben het hele jaar door een dertigtal speciale edities,” legt Jean-Pierre uit. Dat is meer dan twee per maand! En aan het eind van het jaar wordt het tempo opgevoerd met één speciale editie per week in oktober, november en december.”
Welk ander voordeel is er om uw producten te promoten in de speciale edities van Paris Match? Het team is flexibel en geef u soms tot de maandag vóór de publicatiedatum de tijd om materiaal in te sturen en samen een campagne af te spreken. “Dit is nu die specifieke Paris Match-touch, want reactievermogen en creativiteit zijn onze sleutelwoorden!” concludeert Jean-Pierre
Aarzel niet om de kalender met thema’s hier te bekijken, en contact op te nemen met het team van Paris Match om een advertentieruimte of een advertorial te reserveren.